.: TaWaqQuf KeLas SyAiKh YuSuF :.  

Posted by blog dr.

.: SyAiKh YuSuF PuLaNg :.
e-mail: ceointerfirdaus@yahoo.com


15 Ramadhan ... Lebih kurang jam 3 ptg, Syaikh (dr.) Yusuf Hafizahullah berangkat ke Lapangan Terbang Antarabangsa Kaherah Mesir. Khabarnya, pergi ke Malaysia. Terima undangan Yayasan Sofa Negeri Sembilan hari ini (17 Ramadhan). Entah bila akan ke sini, aku tidak tahu. Sedih berpisah walau sementara. Mudah-mudahan akan ketemu lagi.
Seminggu bersama syaikh ku rasakan terlalu singkat untuk kami menumpang kasih. Menghirup ilmu dan wangian bersuhbah dengan beliau. Yaa ... bersuhbah dengan orang-orang soleh .. serba-sedikit memberikan salah satu natijah yang baik terhadap rohani. Praktikalnya, kita melihat dengan mata kepala kita bagaimana mereka bermua'malah sebagai hamba Allah. Indahnya.
Sepanjang seminggu bersama, sempat beberapa risalah berkaitan Ibnu 'Arabi ... kami khatamkan bersama beliau. Dimaklumkan, risalah-risalah itu akan dicetak oleh syaikh menjadi buku tak berapa lagi.



This entry was posted on Tuesday 16 September 2008 at 22:57 . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

0 comments

Post a Comment